dinsdag 15 januari 2013

YouTube video's van bekende players.


Rusty Knuckle Bluesband>>>KLIK
Viola Barends &  Ben Bouman >>>KLIK
Ben Bouman>>>KLIK
Homesick Louisiana Men>>>KLIK
Stringcaster>>>KLIK
Roli-Wonderworld of Harmonica>>>KLIK
Christelle Berthon>>>KLIK  
Buddy Green, God is with us>>>KLIK
Huis muziek met Thomas>>>KLIK
Michael Hirte, Supertalent >>>KLIK
Annie&Mac, Old Time Music>>>KLIK
Kitty, Daisi & Lewis>>>KLIK  
Soggy Bottom Boys>>>KLIK
Salsa Harmonica>>>KLIK
Stringcaster>>>KLIK
Gypsy Harmonica>>>KLIK
Wereld record Harmonica spelen 2009>>>KLIK
Jay Bee Rodriquez Cajun mouth organ Some Hot Blues Harp >>>KLIK
Mulheres Galistas, Braziliaanse blues>>>KLIK

12 opmerkingen:

  1. Na het lezen van veel artikelen alhier over de bleusharp heb ik een Suzuki Harpmaster Key C gekocht bij de Kijkshop.Het is een prima harpje voor 25€ speelt licht met een mooie klank nu lees ik dat Suzuki ook een Hammond Mouth Organ in hun programma heeft is er iemand die ervaring heeft met deze bleusharp en in welke key? En waar kan ik die het beste kopen bij de Kijkshop hebben ze die niet.
    bvd Linda Kuipers

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Linda,
      Ik ben in bezit van 4 Suzuki's waaronder ook de Hammond Mouth Organ.
      Suzuki en Tombo beide Japanse mondharmonica producenten zijn kwalitatief een van de beste.
      Ik speel het meeste op de Hammond Key Low F Custom SB die heeft een super helder en toch een warm geluid, het is een Hammond orgel in zak/tas-formaat,gekocht bij de Mondharmonica Winkel inc. verzendkosten voor € 69,90.
      Hij is geschikt voor alle muziekstijlen, ofschoon ik geen bleus speel vindt ik het een uitstekende harp voor mijn muziekstijl, zoals Gospel,Irish,Volksliedjes etc.
      Mvg, Fred Pantalony.

      Verwijderen
    2. Kijkshop is met de verkoop van mondharmonicas gestopt.
      Ik heb er in het verleden ooit eens een chromatische bluesharp gekocht en meteen de dag erna terug gebracht, dat ding speelde van geen kanten.
      Je kan beter zo iets in een muziekwinkel kopen of bij een bekend internet music shop.

      Verwijderen
  2. Bah bah hier vallen je toch de schoenen van uit, wat een onzin over al dat
    kinderspeelgoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Fred,bedankt ik zal binnenkort een bestellen.
    mzzl Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi harmonica friends,
    De zoveelste hohner vals en kapot gespeeld awel wil eens een ander merk proberen ik lees dat Suzuki een goeden harp is nu is mijn keuz gevallen op de Fire Breath MR-500.
    Deze harp heeft een Rosewood kam en dat spreekt mij wel aan omdat ik ook een gitaar en een schaakspel bezit van dit houtsoort.Zijn er players die ervaring hebben met dezen harp en mij wat meer informatie willen verstrekken.
    alvast bedankt voor een antwoord,
    Rogé Saive Tongeren

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Roge,
    Kijk gij moet het zo zien, Hohner is een volks-harp en Suzuki is de upper-ten harp, tsja verschil mot der zijn.
    En wat de Fire Breath betreft, dat is het vlaggenschip model van Suzuki.
    Grt van Tinus ut Assen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. All Friends,
    De Vuur Wind (Fire Breath) van Suzuki is een professionele harp waar je chromatisch op kunt speulen. De duurzaamheid van de palissander houten kam wordt beschouwd als een van de beste in de 'klankhout' familie.
    Ik speel er ruim 2 jaar dagelijks op, kan hem wel aanbevelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Martin Scheepers28 mei 2012 om 13:52

    @ All,
    Hohner maakt maar twee redelijke harpen en dat zijn de Special Special20 Clasic en de Marine Band Crossover en de rest kan je vergeten.
    Seydel maakt ook goede harpen maar zijn wel prijzig.
    Lee Oskar,Tombo en Suzuki vormen de spits wat betreft prijs en kwaliteit.
    Hering en de Chinezen daar moet je van af blijven, dat is bagger.
    Martin, ''New Black Eagel Bluesband''.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Freddy Pantalony28 mei 2012 om 13:56

    Dat is ook toevallig ik krijg op mijn verjaardag ook een Suzuki Fire Breath.

    BeantwoordenVerwijderen